علت زرد شدن برگ گیاهان

تجهیزات کشاورزی،باغبانی،گلخانه ای ژینکو

علت زرد شدن برگ گیاهان

۲۶۵ بازديد

 

همه ی ما حداقل یک عدد گل آپارتمانی تو منزلمون داریم و گاهی اوقات متوجه میشیم که برگاشون داره کم کم زرد میشه و گلهای ما دیگه شادابیه قبل رو ندارن ، ما در این مطلب به درمان بعضی از این علایم میپردازیم ،با ما همراه باشید

گلهای کم و شاخ و برگ زیاد:

علت : کود نیتروژنی زیاد

درمان : بیشتر گیاهان خانگی فقط یک بار در ماه به کود نیاز دارند و در ماههای سردتر این مقدار کمتر است ، پس در مقدار کودی که به گیاه میدهیم دقت بیشتری داشته باشیم.

زرد شدن برگها:

علت : ابیاری زیاد، رطوبت کم ، زهکشی ضعیف خاک ، دمای پایین یا فضای کم گلدان برای ریشه ها

درمان: اگر آب و هوا ناگهان تغییر کرد نباید گیاه را نزدیک بخاری قرار دهیم تا به تغییر ناگهانی واکنش دهد ، گلدان را چک کنید تا زهکشی مناسب داشته باشد و ریشه های گیاه داخل گلدان جای مناسبی داشته باشد.

برای خواندن ادامه مطلب علت زرد شدن برگ گیاهان کلیک کنید.

برگ سنا چیست؟

برگ سنا اساسا یک گیاه گلدار از تیره باقلا‌سانان است. سنا گل‌های زرد، سفید و صورتی دارد. این گیاه بوته‌ای ریشه در شمال افریقا، خاورمیانه و برخی از مناطق آسیا دارد. در آسیا، برگ سنا را بیش‌تر می‌توانید در مناطق معتدل هند و چین پیدا کنید. برگ سنا به علت داشتن ترکیباتی به نام آنتراکینون‌ها، یک ملین قدرتمند محسوب می‌شود. مشتقات آنتراکینون گلیکوزیدها به عنوان گلیوکوزیدهای سنا یا سنوسایدها شناخته می‌شوند که به دلیل گونه سنا این نام را گرفته‌اند. اشکال مختلف این گلیکوزیدها به نام‌های A، B، C و D شناخته می‌شود.

تقریبا تمام بخش‌های این گیاه ارزش دارویی دارد و هزاران سال در طب گیاهی در هند استفاده شده‌اند. برگ‌های آن در طب سنتی چینی به عنوان ملین گیاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما برای استفاده منظم نامناسب هستند. برگ سنا در عطاری‌ها و فروشگاه‌های مود غذایی به صورت خشک‌شده یا در قالب کپسول و قرص، دمنوش کیسه‌ای و عصاره‌های مایع در دسترس است. ریشه خشک‌شده‌ی این گیاه نیز موجود است. غلاف‌های این گیاه نیز دارای خواص ملین هستند، اما تاثیر آنها کم‌تر از برگ گیاه است.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.