لاکچری ترین و معروفترین میوه های استوایی

تجهیزات کشاورزی،باغبانی،گلخانه ای ژینکو

لاکچری ترین و معروفترین میوه های استوایی

۲۵۱ بازديد

 

با ۲۰ میوه‌ استوایی عجیب دنیا آشنا شوید!

وقتی صحبت از میوه‌‌های استوایی می‌شود اغلب آناناس، نارگیل و انبه به ذهنمان می‌رسد؛ در حالی که تعداد بیشماری میوه عجیب و غریب در دنیا وجود دارد که ممکن است اسم آن‌ها را هم نشنیده باشیم! تعداد زیادی از این میوه‌ها اصلا وارد ایران نشدند و آن‌هایی که معمولا وارداتی هستند قیمت بالاتری نسبت به سایر انواع میوه‌های داخلی دارند. این میوه‌های ناآشنا طعم و مزه‌ای متفاوت با آنچه ما تا به حال چشیده‌ایم دارند؛ بعضی از آن‌ها به‌طور غیرقابل انکار خوشمزه و دلچسب اما بعضی دیگر بدمزه حتی بدبو هستند.

با میوه های استوایی عجیب دنیا آشنا شوید!

رامبوتان یا مژکی (Rambutan)

این میوه در جنوب شرقی آسیا وجود دارد. همانطور که از اسم آن پیداست در قسمت بیرونی آن مژک‌هایی قرار دارد اما آن را از ظاهرش قضاوت نکنید؛ گوشت این میوه سفید رنگ، شیرین و خامه‌ای است. میوه  مژکی در زمان‌های خاصی در وبسایت موجود است.

رامبوتان یا میوه مژکی ، میوه های استوایی عجیب

دوریان (Durian) میوه بدبو!

دوریان به بدبوترین میوه دنیا معروف است. این میوه به اندازه‌ای بوی تند و زننده دارد که در بعضی از کشورهای شرقی آسیا، حمل و نقل آن با وسایل نقلیه جریمه دارد و در مکان‌های عمومی به فروش نمی‌رسد! هر چند که طعم میوه رسیده آن که درون پوستی سخت قرار دارد شیرین است.

میوه دوریان ، میوه های استوایی عجیب دنیا

لونگان (Longan) یا میوه چشم اژدها

لونگان بومی آسیای شرق بوده و به میوه چشم اژدها هم معروف است. این میوه پوست ضخیمی دارد که به راحتی جدا می‌شود. گوشت این میوه سفید شفاف و بسیار لذیذ و شیرین است. درون آن یک هسته قرار دارد و همین موضوع آن را شبیه به چشم اژدهای معروف در افسانه‌های چین باستان کرده است. این میوه در زمان‌های خاصی از سال در وبسایت موجود است.

برای خواندن ادامه مطلب لاکچری ترین و معروفترین میوه های استوایی کلیک کنید.

تولید میوه خشک (3 روش و 7 دستور عالی)

میوه های خشک شده مثل سیب، موز، زردآلو، آلو و توت فرنگی، همگی میان ‌وعده ‌هایی سالم و دلچسب هستند که می توانید آنها را به میوسلی صبحانه تان اضافه کنید یا حین حرکت و رفتن به این طرف و آن طرف آنها را میل کنید. بچه‌ها هم عاشق میوه های خشک هستند.

میوه های خشک چه ضرری دارند؟

این میوه ها جزء خوراکی های لوکس محسوب می شوند و قیمت آنها تا حدودی بالاست. در ضمن در اغلب موارد ماده نگهدارنده دی اکسید گوگرد به آنها اضافه می شود.

حساسیت به گوگرد ممکن است برای کسانی که آسم دارند دردسرساز باشد؛ پس بهتر است به جای اینکه دنبال برندهای بزرگ بگردید همیشه به مواد تشکیل‌دهنده محصول نگاه کنید.

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.