خواص و روش های دریا درمانی و تفاوت آن با آب درمانی – روش های دریا درمانی

۲۴۵ بازديد
 

روش های دریا درمانی

۱- شن درمانی (Psamma Therapy)

شن دریا را در مخازنی می ریزند و این مخازن طوری می چرخند که متناوبا با آب گرم و داغ دریا آغشته می شوند. این شن داغ و مرطوب برای بعضی از اعضای بدن و گاهی برای تمام بدن به کار برده می شود. بزرگ ترین اثر شن درمانی ایجاد تعرق (Dehydration) است و این ویژگی مخصوصا برای بهبود مفاصلی که به علت ضربه و تصادف متورم گردیده اند بسیار مفید است.طب مکمل

۲- درمان به وسیله باد ( Anemo Therapy)

گاهی ضمن دریا درمانی، از نسیم ملایم دریایی نیز استفاده می شود. برای انجام این کار باید افراد بسیار ماهر با عنایت به سرعت، جهت و ارتفاع باد آن را جهت درمان بیماران مورد استفاده قرار دهند. باد می تواند در ازدیاد گردش خون و تبادل املاح در پوست نقش مهمی ایفا کند.

۳- درمان بوسیله آفتاب (Helio Therapy)

آفتاب درمانی یکی از ویژگی های مهم از دریا درمانی می باشد. باید به این نکته توجه داشت که آفتاب درمانی بدون سایه، چتر و باد، مضر و حتی گاهی مهلک می باشد.

مزایای دریا درمانی نسبت به آب درمانی

  • آب دریا چگال تر و دارای دانسیته بیشتری می باشد و بدین وسیله شرایط بی وزنی را آسان تر و بهتر فراهم می نماید. لذا اعضایی که انجام حرکت برای آنها در هوا ممکن نیست، این امکان را در آب دریا خواهند داشت.
  • نشستن بیمار در ساحل دریا و استنشاق هوا و مشاهده افق، زیبایی های دریا، شنیدن صدای امواج و لذت بردن از نعمت های خدا بیمار را به وجد می آورد. گردش در ساحل دریا و قدم زدن در آب دریا ماهیچه های بیمار را تقویت و نیرومند می سازد.
  • هنگام شنا کردن در دریا، امواج آب بیمار را به بالا و پایین می برد و او را می چرخاند که مجموعه این حرکات همراه با حرکت مفاصل، باعث ترشح اندورفین شده و مریض را به وجد می آورد و در او احساس شعف و لذت ایجاد می نماید که خود انگیزه ای برای فعالیت است.

هشدارها

از آنجا که سردی آب دریا و گاهی وزش شدید باد، بیماری را بدتر می کند و درد را افزایش می دهد، دریا درمانی به جز طی دوران بسیار کوتاه و نیز در مناطق حاره امکان پذیر نمی باشد.

آب دریا باید از نظر درجه حرارت برابر درجه حرارت بدن بوده یعنی ۳۷ درجه سانتیگراد باشد و حتی گاهی برای بعضی از بیماران باید ۴۰ تا ۴۲ درجه باشد، لذا کشورهای اروپایی برای این که دریا درمانی را در تمام فصول سال داشته باشند، بوسیله لوله های مخصوص، آب دریا را از عمق دریا که عاری از میکروب و آلودگی است ، در استخرهای ویژه جمع می کنند و سپس آن را گرم نموده و با ساختن اتاق های مخصوص و گرم خانه های ویژه برای خشک نمودن بیمار (به وسیله اشعه ماورای بنفش و …) و با عنایت به تمام نکات ایمنی و پزشکی، دریا درمانی را انجام می دهند.

کاربر گرامی چنانچه این مطلب برای شما مفید بوده لایک کنید ، یا راهکاری دیگری دارید با دیگر کاربران مجله دلگرم به اشتراک بگذارید.

تهیه و گردآوری مجله دلگرم

جهان باورصاد

خواص آویشن

سلامت و تقویت استخوان ها

آویشن دارای منبع زیاد ویتامین K می باشد که سرشار از آهن ، کلیسم و منگنز است. مواد موجود در آویشن در سلامت و رشد تراکم استخوان ها و کاهش مشکلات استخوانی بسیار موثر است.

مبارزه با سرطان پستان

طبق مطالعاتی که انجام گرفته است ترکیبات موجود در عصاره آویشن از سرطان روده بزرگ جلوگیری می کند. مصرف آویشن منجر به مرگ سلول های سرطانی پستان می شود.

بقیه مطلب در سالم زیبا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.